sâmbătă, 20 mai 2017

Experiment marca Micii Descoperitori: Curcubeul Colorat

Despre acest experiment am scris pe blogul Sunt Mamă, dar pentru că ni s-a părut destul de interesant, am decis să-l publicăm și aici, pentru voi, cititorii Micilor Descoperitori. 

„Azi am făcut un nou experiment, pe care l-am numit TRANSFER DE CULOARE, însă Cecilia a spus că e CURCUBEU COLORAT. Este de fapt, o activitate distractivă și interesantă pentru toată familia, în cadrul căreia copiii învață să aibă răbdare, pentru a vedea ce se întâmplă la final.

Materiale necesare: pahare transparente, apă colorată, bint medical sau șervețele de bucătărie.

Cum am făcut experimentul
  • În fiecare dintre cele 5 pahare am turnat apă, dupa care am colorat apa folosind: verde de briliant, albastru de metilen, vopsea roșie pentru ouă.
  • Am tăiat bintul în bucăți egale, le-am rulat în suluri, apoi am pus capetele sulului în pahare diferite. (În loc de bint pot fi folosite șervețele de hârtie).
  • Apoi am așteptat. Asta e și partea cea mai interesantă, când vezi nerăbdarea din ochii copiilor și faptul cum se minunează la orice mică schimbare pe care o observă.
  • În vre-o 10 minute s-a văzut și rezultatul, dar m-am bucurat că cei mici au avut răbdare să aștepte până la final, căci le-am promis că urmează ceva spectaculos.
  • Cam dupa 30 de minute am observat că apa colorată a trecut prin bint, iar în punctul de întâlnire a început să se combine, formând un frumos curcubeu colorat.

Rezultatul? Copii fericiți, care au luat repejor bucățile de bint, le-au pus pe un șervețel de bucătărie și au obținut un nou curcubeu.
***
E atât de minunat să le vezi ochii curioși, care urmăresc cu răbdare întregul proces! Făcând acest „joc”, am înțeles că nu există o vârstă anumită pentru a experimenta, căci în orice perioadă copiii se vor arăta interesați atunci când vor vedea multitudinea de culori.

Spor la joacă și experimentat!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu