joi, 8 iunie 2017

Experiment marca Micii Descoperitori: Vulcanul furios

De mult timp nu v-am prezentat un experiment. Azi Micii Descoperitori au decis că trebuie neapărat să vă arate experimentul care i-a ținut cu sufletul la gură. Este vorba despre erupția vulcanică pe care noi am simulat-o, iar experimentul l-am numit „Vulcanul furios”. În cadrul experimentului Micii Descoperitori au aflat ce este un vulcan, cum se formează, ce este lava, când și cum erupe aceasta. Interesant, nu? Chiar dacă sunt mici, Cecilia și Stelian au rămas fascinați de erupția vulcanului.

Materiale necesare
  • Acuarelă portocalie
  • Bicarbonat de sodiu
  • Oțet
  • Plastilină homemade, pe care am făcut-o dupa ACEASTĂ rețetă.

Cum se realizează experimentul
  • Pentru început, noi am făcut plastilina, apoi am aranjat-o pe o farfurie, dându-i forma unui vulcan.
  • În mijlocul vulcanului am pus bicarbonatul de sodiu și câteva lingurițe de acuarelă.
  • Peste bicarbonat am turnat oțet, iar reacția a fost WOW!
  • Atunci când intră în contact cu oțetul, bicarbonatul începe să facă spumă, asemenea unui vulcan care erupe. 



Cum explicăm copiilor acest experiment?
  • Eu le-am zis Micilor Descoperitori că pământul are o burtă, care este atât de fierbinte, încât topește toate pietrele. Aceste pietre formează un fel de sirop fierbinte care, atunci când găsește o crăpătură în burta pământului, își face loc și iese la suprafață sub formă de erupție vulcanică.
  • Vulcanul este un munte care se formează în urma erupțiilor, căci acest sirop iese de mai multe ori la suprafață, iar mai apoi se întărește, luând forma unor pietre gigante.
  • În realitate, erupția vulcanică este foarte periculoasă, însă sub formă de experiment, va fi o activitate interesantă și educativă.

Nu-i așa că e distractiv?

Pentru a vedea și alte experimente marca Micii Descoperitori, urmărește-i pe Instagram sau dă-le un like pe pagina de Facebook.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu